piątek, 28 sierpnia 2015

Czy jest dobry czas na zostanie mamą?

Dobry dzień, dzień dobry !

Od wczoraj ta myśl mi się kręci w głowie. 
Dzięki Angeli, która jakoś tak mi ją podsunęła. 


Myślę i myślę, ciągle kręcę się po temacie drugiego dziecka. 
Nie wiem. Niby jakiś czas temu wydawało się to takie proste. 
Rachu ciachu i po strachu. Półtora roku różnicy między dziećmi, idealnie.
Ubranka nie wychodzą z mody, jest się ciągle w temacie. 
Nie zapomniałabym którą stroną ubrać pampersa, czy też w jakiej proporcji robić mleko.
Jednak mija czas i zaczynam uświadamiać sobie, że Paula jest taką kombinatorką..
Nie daje mi zjeść śniadania, dziś np wysmarowała stół kawą- nie było mnie 20 sekund-więc jak tutaj drugie dziecko. Zupełnie bezbronne? 
To byłby kosmos, cyrk na kółkach. 

Paula urodziła się jak miałam 20 lat. 
Młoda? hm, z perspektywy czasu nie wyobrażam sobie być mamą trzydziestką czy czterdziestką.
Oczywiście nic mi do nich. Każdy ma prawo decydować o swoim życiu.
Ja obawiam się, że nie chciałoby mi się potem.
Przywykłabym do wygodnego życia, bez trosk,
Pewnie kupiłabym sobie gromadkę psów i jedynym zmartwieniem byłoby 
poranne nasypywanie karmy oraz coroczne szczepienie na wściekliznę.


Teraz mam Paulę. 
Setki spraw na głowę, wydatki, sprzątanie razy milion.
I czy to był dobry czas?
Tak.
Musiałam zmienić swoje plany. Czy na gorsze? Myślę, że nie.
Jestem przekonana, że wszystko poszło w dobrym kierunku.
Nie wiem jednak kiedy stwierdzę, że jest dobra pora na prezent dla Pauli, 
na siostrę lub brata. 
Jestem przekonana, że to będzie dobry czas.
Mimo wszystko :)





Jednak czy nie byłoby fajnie przeżyć to wszystko jeszcze raz? 

4 komentarze:

.home mint home. pisze...

codziennie kotłuje mi się w głowie to samo pytanie ...
kiedy już jestem pewna ,że TAAAAAK patrzę na Aniele tak bardzo absorbującą i ... odkładam .
Planem było już być w ciąży . ale, ale, ale ciągłe ale - może nie powinnyśmy odkładać ? może zawsze "COŚ" się znajdzie hmmm
A co Pan Seba na TE sprawy ? bo Pan W nalega , nalega i nalega

X2012x2014x pisze...

Tak na prawde nigdy nie ma dobrego czasu na dziecko. Dla mnie roznica miedzy chlopakami jest idealna bo 21 miesiecy teraz bedzie 20. I uwazam ze to jest idealna roznica wiekowa

karolina pisze...

S też by chciał. jednak wszytko jakoś działa na naszą niekorzyść. w pracy coraz gorzej itd

Unknown pisze...

Mój Mały skończył 10 miesięcy, jestem w ciąży z drugim. Planowanym i nie, były rozmowy o drugim dziecku, ze za jednym razem sie odchowa i dobra, bo jednego byłam pewna, nie chciałam jedynaka. Kiedy test wyszedł pozytywny pojawił się strach, obawa Jak to będzie, bo syn już chodzi i jest wszędzie więc Jak to ogarnę. Teraz? Myślę, ze dobrze się stało, trzeba będzie dać radee, wychowaja się razem a podejrzewam, ze gdybym poszła do pracy to ciężko byłoby zdecydować się na drugie dziecko. Wiem, ze ludzie mnie obgadują, bo 22 lata i dwójka dzieci, ale ja mam to gdzieś., moje życie. :)